Eat well and the first impressions of the 5:2 diet

My theme initially for the blog was not only travel but food as well. I love eating out, trying out cakes from new pastry shops, Italian ice cream, good wine, cheese and above all I love chocolate. So with these kind of favorite foods you can imagine that the end result is to gain weight. I’ve tried different diets and some really worked well but the hardest part is to keep the weight off. Now I decided to try the 5:2 diet and I can say after 1 week that I’m quite excited about how I feel and the results of the first week. 

How the  5:2 diet works

The idea is simple, choose 2 days in a week (not consecutive) when you eat only 500 kcal (women and 600 kcal for men). It’s like a mini fast and it should lower the cholesterol and insulin levels. Also consuming less calories than you use the weight loss in a week should be around 0,5 kg. 

What I ate

I chose Tuesday and Friday for my 5:2 days and had exactly the same menu both days.

Breakfast was porridge made in water instead of my usual almond milk. For  lunch at work I ate a meal replacement protein bar and I drank a lot of water and coffee throughout the day and for dinner I prepared a broccoli green curry soup and  had a boiled egg with it. 

The other days I ate as usual: salads with feta cheese, warm smoked salmon, oven potatoes and yesterday we went out and I had lasagne and ice cream for dessert. So my normal diet is not very light at all. 

The results after 1 week

I lost 0,9 kg in my first 5:2 diet week! So happy about that! I don’t feel tired or drained and I’m looking forward this new week to come planning some new soup recipes and salads to prepare! 
The most delicious tiramisu in Rome 


Alunperin tämän blogin idea ei ollut pelkästään matka jutut vaan myös ruoka aiheiset artikkelit. Viimeiset 10 Ranskan vuotta ovatkin olleet suht gourmet ja herkku painotteisia, joka ikävä kyllä näkyy ja tuntuu vyötärön ympärillä. Olen kokeillut erilaisia dieettejä joista jotkut ovat toimineet todella hyvin, mutta vaikeutena on aina kuinka saada pysymään ne hemmetin pudotetut kilot poissa. Viikko sitten päätin aloittaa 5:2 dieetin ja olen todella innoissani ekan viikon tuloksista! Dieetin idea on valita 2 päivää viikosta jolloin syön vain 500 kcal edestä ruokaa. Muina päivinä voin syödä normaalisti. Valitsin dieetti päiviksi tiistain ja perjantain ja söin kumpanakin päivänä saman menun: aamupalaksi kaurapuuroa, lounaaksi aterian korvike patukan ja illalla valmistin parsakaali vihreä curry keittoa (josta tuli super hyvää) ja keitetyn kananmunan. Tämän ohessa join paljon vettä, kahvia, teetä ja kalorittomia virvoitusjuomia. Muina päivinä söin normaalisti ja eilen ravintolassa herkuttelin lasagnella ja italialaisella jäätelöllä (ei mitään laihduttajan ruokaa tosiaan). Tänään punnitsin itseni ja hei olen laihtunut 0,9kg! Olo on ihan ok, en ole väsynyt tai nuutunut. Odotan oikein innolla tätä uutta alkavaa  5:2 viikkoa ja ens viiikon tuloksia! 


Advertisements

Leave a Reply

Fill in your details below or click an icon to log in:

WordPress.com Logo

You are commenting using your WordPress.com account. Log Out / Change )

Twitter picture

You are commenting using your Twitter account. Log Out / Change )

Facebook photo

You are commenting using your Facebook account. Log Out / Change )

Google+ photo

You are commenting using your Google+ account. Log Out / Change )

Connecting to %s